گزارش برنامه زرد لیمه + عکس

گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر

سجاد خرم زاده
گروه کوهنوردی و طبیعت گردی اوج فرخ شهر در این وبلاگ با برنامه ها و گزارشات کوهنوردی گروه و همچنین مسایل آموزشی کوهنوردی آشنا می شویم.

گزارش برنامه زرد لیمه + عکس

طبق برنامه ریزی قبلی، روزهای 6 تا 8 اردیبهشت 91، متعلق به آبشار زردلیمه بود. آبشار زردلیمه در منطقه اردل و در مسیر کوچ عشایر واقع است.
 ساعت حرکت از فرخشهر، حدود سه صبح بود و زمان پیاده شدن از مینی بوس، حدود هفت و نیم. صبحانه در نزدیکی ساختمان تعاونی خورده شد. جوی آبی در کنارمان جریان داشت و در خنکای صبحگاهی، حدود سه کیلومتر دورتر از ساختمان تعاونی در مسیر آبشار صرف شد. از آنجایی که مسیر رسیدن به آبشار، محل گذر عشایر است، پاکوب مشخصی دارد.

پس از حدود 4.5 ساعت طی مسیر در پاکوب و گذر از دیواره های سر به فلک کشیده زاگرس، به آبشار رسیدیم و ناهار را درهمان مکان صرف نمودیم.

پس از کمی استراحت جهت گذر از سیم بکسل روی رودخانه بازفت به سمت محل مورد نظر حرکت کردیم. ترافیک شدیدی از همنوردان درون و برون استانی در پای سیم بکسل مشاهده گردید. به همین دلیل عبور ما از رودخانه پس از غروب آفتاب از ساعت 8 تا 10 شب به طول انجامید.

باراندگی های اخیر استان طراوت خاصی به منطقه بکر بازفت بخشیده و مناظر چشم نوازی خلق نموده بود.

پس از گذر از رودخانه شب را روبروی آبشار در کنار چشمه اب گوارایی به صبح رساندیم و تا ظهر روز بعد در کنار رودخانه به شنا و استراحت گذراندیم و از زیبایی های طبیعی بهره جستیم.

ساعت 2 بعد از ظهر روز دوم محل را به قصد رسیدن به روستای زیبای دیگر به نام گاوشیر ترک نمودیم. که در مسیر از روستای بادام شیرین عبور نمودیم. محل کمپ ما در شب دوم بر بلندی مشرف بر روستای گاوشیر کنار چشمه زیبایی که نقش یک کل روی سنگ آن نقش بسته بود قرار داشت. گروه های مختلفی بعد ازما از این مسیر عبور کردند.

با طلوع خورشید در روز سوم و صرف صبحانه مسیر نسبتا ملایی را حدود 2 ساعت تا مدخل پله های پل خدا آفرین طی نمودیم که چشمه هی فصلی زیادی در این مسیر وجود داشت.

ناهار را در زیر درختان بالای پله ها صرف نمودیم و کم کم آماده عبور از پله ها و رسیدن به روستای سرسبز گزستان شدیم. و از آنجا با مینی بوس به سمت فرخشهر عزیمت نمودیم. در مسیر از روستای ساحلی کاج و پل تاریخی و بردگوری های آن دیدن نمودیم.

این برنامه جزء برنامه های سنگین به شمار می آید.